Sunday, December 19, 2010

bilalah saya nak matang..

hye..hehe.. hari ini saya nak cerita pasal kartun yang saya suka.saya nih memang sukakan kartun. tapi bukan lawan-lawan punya kartun. tapi yang kelakar. saya memang suka benda-benda kelakar. kalau nak pegi tengok wayang pun saya prefer cerita lawak. abaikan pasal wayang. saya nak cerita all time faveret kartun saya.hahaha..


spongebob squarepants. saya rasa semua kawan rapat saya tahu kot yang saya memang peminat fanatik spongebob.malangnya saya takde channel nicklodeon. senang cakap takde astro..sedih..sedih.. dulu time kerja balik pukul 4.30 petang,serius saya berlari-lari balik rumah nak tengok tv9. lantak lah ulang 80 kali sekalipun saya tak bosan.saya hafal semua watak. spongebob,patrick,squipward,sandy, encik crab/mr crab, plankton @sheldon, larry si lobster, pearl anak encik crab, bubbleman, old man jenkins. haha.. dan untuk pengetahuan, encik crab sebenarnya ada anak lelaki. tapi tidak diketahui namanya. sumpah masa saya taip nama-nama mereka,saya tidak pergi google pun. gambar je google.haha. saya cuma tidak suka lanun tu je. saya rasa beliau betol-betol menyemak. pendek kata saya memang minat lah. nak beli astro pun tak boleh.nak simpan duit untuk kahwin. sedih..sedih..


tomato man saya lupa lah jalan cerita macam mana. tapi saya masih ingat jingle cerita nih. bila tomato man nih keluar,akan keluar jingle 'tomatoman..tomatoman',sekali dengan aksi tomato man terjun dari langit.haha..
cerita nih time petang-petang.dalam pukul 4-5 petang macam tuh.saya dah lupa lah sebab cerita nih masa saya kecik sangat-sangat.

saya ada sejarah dengan doraemon nih. dulu masa darjah 6, tahun 2001, cerita kartun doraemon nih tayang pukul 7.30 malam ari ahad. dekat terengganu kan ahad sekolah,pukul 7.30 tu kene pergi sekolah untuk kelas malam bagi pelajar-pelajar ambik UPSR. dan setiap ahad tu la saya sakit dan erti kata buat-buat sakit. demam la, gastrik la,maigrain la,angin kus-kus semua datang la. sebenarnya nak tengok doreamon punye pasal. mak pun dah tahu tektik anak dia. dan sampai sekarang saya masih beli komik doraemon.haha..saya sukaaaa..

usop sontorian pun sama. waktu tayangan pun time maghrib. nak mengaji pun malas sebab nak tengok kartun nih. dekat youtube ade orang download kartun nih. memang nostalgia. pegi la tengok kalau suka.haha. tahu tak mak pernah membebel dekat saya sebab asyik tengok usop nih. nih ayat dia ' ayu nih,sokmo tengok kartun kepala kacang nih' ..hahaha..memang usop bentuk kepala dia macam kacang soya. hahahah


haha..nih satu lagi kartun yang bagi pengaruh dekat saya. sebab kartun anak-anak sidek nih la saya reti main batminton. hahaha..terpengaruh yang sihat. bagus jugak. seperti biasa,kartun nih pon tayang time maghrib. memang trend eh,tengok kartun time maghrib..patot lah liat saya nak solat..eh..eh.salahkan kartun.. kau tuh pemalas.hahahaha


p/s: nasib baik takde upin ipin zaman saya kecik-kecik. kalau tak memang nak kepala botak nak mintak dengan mak kembar. haru jadinya..haha

4 comments:

iQapiQa said...

sume katun2 tersebut sy mnat jgk..kih3

ayyu said...

budok2 same zaman nge kite mmg minat citer katun gini..hahaha

aisyahnadiah said...

huhu...betol2....suke katun jugak...btw, nice entry...=)

ayyu said...

thanks..kartun selalunya tidak mengecewakan..hahaha